‘המפץ הגדול’ הביאה את החנונים למיינסטרים ואת הווירדואים ממשחקי התפקידים למעמד של גיבורי תרבות. יתר על כן, בזכות הדמות של פני- הסדרה התמודדה גם עם הסיפור המודחק של דור ה-Y.
לפני אחת עשרה שנים פרצה למסך שלנו הדמות של פני. שכנה צעירה וסקסית שעוברת לגור בדירה ממול לשותפים החנונים שלדון ולאונרד. פני הוצגה כצעירה שאפתנית שהגיעה ללוס אנג’לס כדי להפוך להיות שחקנית מצליחה. עד לפריצה הגדולה, פני השלימה הכנסה כמלצרית במסעדת צ’יז קייק.
לכאורה, היה מתבקש שפני תיגש לאודישנים במשך שתי העונות הראשונות ואז תהפוך לכוכבת. התסריטאים של ‘המפץ הגדול’ היו מספיק יצירתיים כדי לשלוח את האוורד לחלל, אבל אפילו להם לא היה מספיק דמיון כדי למצוא דרך לפלס את דרכה של פני לטקס לאוסקר.
פני הוצגה מראש כצעירה מגלומנית ונטולת חוש למשחק שחולמת על תפקידים גדולים. גם אחרי חמש עונות היא הציגה את עצמה בתור מישהי שהשתתפה בפרסומת למשחה נגד טחורים ובהפקה של ‘אנה פרנק’ מעל אולם באולינג. היא לא התעמקה בתסריטים והיתה מוכנה לקבל כל תפקיד, כולל גורילה בסרט טראש.
תינוקת מגודלת
לאורך העונות הראשונות פני הייתה מעין תינוקת מגודלת. היא לא ידעה להתנהל כלכלית וניסתה פעם אפילו לשלם את חשבון החשמל עם כרטיס סטארבקס.
למרות המינוסים והחובות, פני נהגה לקנות בגדים חדשים במקום לעשות כביסה. היא התנהגה באימפולסיביות, ואפילו הארוס שלה לאונרד הסתיר ממנה חשבון בנק סודי למקרי חירום.
המצב הכלכלי הרעוע של פני המשיך עד לעונה השמינית כאשר קיבלה תפקיד בתור נציגת מכירות בחברת תרופות. היא אומנם לא אהבה את המשרה שאילצה אותה לפלרטט עם לקוחות, אבל היא היתה מוכרחה לעבור שלב בחיים.
התפקיד החדש של פני חילק את סיפור החיים שלה ל-‘לפני ואחרי’. המשרה המלאה קברה באופן סופי את החלום להיות שחקנית וגם שינתה את מערכת היחסים שלה עם לאונרד.
עד לעונה השמינית לאונרד היה מאוהב בפני והיא השאירה אותו על אש קטנה. ניסתה לא להגדיר את מערכת היחסים שלהם, נפרדה ממנו וחזרה אליו. הפחד ממחויבות דירבן את לאונרד לנסות להשיג את פני בכל מחיר. בין השאר הוא רכש עבורה מכונית כדי שהיא תוכל לסוע לאודישנים. התפקיד החדש של פני הכניס לה משכורת גבוהה יותר משל לאונרד, ורק כאשר הפסיקה להיות חייבת לו היא הסכימה להינשא לו. אבל פני, כמו פני, אפילו בחתונה שלה, בזמן החלפת הנדרים, ציטטה מתוך ‘צעצוע של סיפור’ .
אז מה שווה סיפור האהבה הזה?
הדמות של פני היא לא דמות שלילית. דמויות שליליות לא מחזיקות מעמד שתים עשרה עונות בסיטקומים. מצד אחד היא בחורה עם ראש על הכתפיים. היא גדלה בחווה ובנתה מנוע טרקטור שלם בגיל שתים-עשרה. מצד שני, היא שטחית, יש לה קעקוע בסינית שהיא חושבת שכתוב בו ‘אומץ’, אבל אז מגלה שהפירוש הנכון הוא ‘מרק’. היא רואה את עצמה בתור אדם שונה ומיוחד, אבל לא מצליחה לסמן לעצמה מטרות ומוצאת את עצמה במערכת יחסים לא מספקת, עם חוג חברתי שמורכב מהחברים של בעלה ובנות הזוג שלהם.
הצרות של התסריטאים הם הצרות של כולנו
ניתן להעריך שפני הפכה, במשך הזמן, לשחקנית משנה בסדרה מכיוון שהתסריטאים כבר מיצו את כל האפשרויות לגביה. היא הפסיקה לרדוף אחרי החלום ולאונרד הפסיק לרדוף אחריה.
עלילות המשנה האחרות בסדרה נעשו יותר מרכזיות: מערכת היחסים ההזויה של שלדון ואיימי הפכה לאפקטיבית יותר, הדייטים של ראג’ למסקרנים יותר, ואפילו הזוגיות של האוורד וברנדט גנבה את ההצגה.
פני נשארה ‘קצת’ תקועה בתוך הסיטקום. הדרמות הקטנות עם לאונרד לא מחזיקות מים, וברוב הפרקים היא פחות מוקד העלילה ויותר מייעצת או מתווכחת בין שאר החברים.
מצד שני, הסיפור של פני הנמוגה לתוך החיים של עצמה הוא סיפור מובהק של דור ה-Y: חלומות גדולים, ניסיונות הגשמה בכל מחיר, ופשרה על חיים טריוויאליים בשביל רכב צמוד וביטוח בריאות.