חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ספרי ביכורים שיצאו השנה לאור

ספרי ביכורים שיצאו השנה לאור

לכבוד שבוע הספר 2019- אלו ספרי הביכורים הגדולים שיצאו השנה בעברית.

אמנון צורף- צומת

 

 

אמנון צורף בן 74, נולד בקיבוץ גינוסר ובו חי עד עצם היום הזה.

כלכלן בהשכלתו, תמיד “חטא” בכתיבה אם בשירים או בסיפורים, ובמאמרים לעלוני הקיבוץ. הספר “צומת” מאגד את הסיפורים שהחל לכתוב בעקבות טלטלות שעבר בחייו. עשר שנים שימש אמנון כמלווה כלכלי של מספר קיבוצים, בתהליכי הפרטה ושינוי בתקופות סוערות אחרי משברים קשים. “צומת הוא ספר הביכורים ובימים אלה כותב את הרומן הבא.

“צומת” | 180 עמ’ | הוצאת עמדה | 74 ₪ | להשיג בחנויות הספרים

לחיות ולמות בתל אביב מאת  פרופ' שלמה זנד

פרופ’ יצחק ליטבק היה טיפוס יוצא דופן. מבריק ואמיץ, מסוגר ועקשן. לא היתה לו סבלנות לשטויות. כאשר מצאו אותו ללא רוח חיים במיטתו בביתו, הבחינו השוטרים בחפיסת סיגריות בצבעי אדום-לבן שהיתה מונחת ליד המיטה. פרופ’ ליטבק לא עישן מעולם.

תוצאת תמונה עבור שלמה זנד רומן

עשרים שנה לאחר מכן מתמוטט ומת באופן חשוד מרצה צעיר ואהוב מאותה אוניברסיטה, ורשת סבוכה של תככים ואימה מתחילה להיחשף אט-אט בין מסדרונות הפקולטה, שנדמה שאין בה רגע דל.

מה יש בו, בעולם של חוקרים ונחקרים שמזמן לתוכו תערובת נפיצה כל כך של דחפים וסודות? יחסים עוינים בין עמיתים, גילויי אדישות מקוממים, הערצה בלולה בפחד – גיבורי לחיות ולמות בתל אביב מפלסים את דרכם בין תאוות משולחות רסן לסייגים שאין להפר. מבחני נאמנות, חקירות שב”כ, סטודנטים חדורי אידיאולוגיה המשתוקקים בלהט לשנות את העולם – כל אלה ועוד מצטרפים לעלילה ייחודית וקודרת, מסקרנת ואפלה, שלא רק שתי גופות של שני גברים מוטלות במרכזה.

זהו רומן ביכורים להיסטוריון פרופ’ של מה זנד, אשר כבר תורגם לצרפתית וצפוי לראות אור בצרפת בחודש אפריל. ספרי העיון שחיבר זנד, ביניהם מתי ואיך הומצא העם היהודי, תורגמו ללמעלה מעשרים שפות וזכו לתומכים ולמתנגדים כאחד.

הוצאת ידיעות אחרונות:  384 עמ’ |  98 ₪

 

"בחוט ומחט" מאת רינה קבסה

 

סיפור חיים מרתק שנפתח באיזמיר הטורקית ונרקם דרך אינספור עלילות, אהבה גדולה, משברים, דרך עיניה של מעצבת האופנה הוותיקה רינה קבסה, האורגת בכישרון רב את סיפור חייה בחוט ומחט.

ספר הביכורים של רינה קבסה, אלמנה בת 69 אמא ל3 ילדים וסבתא ל5 נכדים מראשון לציון, גורם לנו להסתקרן מה עומד מאחורי הכותרת בחוט ובמחט. מדובר בספר המגולל את סיפור חייה המרתק שנפתח באיזמיר הטורקית, שם נולדה למשפחה שעסקה בתחום הטקסטיל, מספר על קהילה יהודית שחיה בשלום עם שכניה הטורקים, על החגים, המנהגים, האוכל והמנטליות, על חברות, על ילדות ובגרות של רינה.

בעקשנותה הצליחה רינה לשכנע את כל בני משפחתה לעלות לארץ ישראל כשהיא בת  16 ועל על קשי הקליטה, פערי שפה ותרבות, קושי במציאת עבודה, על כל אלו היא מספרת בסיפור חייה ולא פוסחת על אף  אתגר מיוחד, שיכול לסקרן כל מי שחווה חווייה דומה.

היו אלו ימי מלחמת ששת הימים והמצב הביטחוני השפיע על נפשה הרגישה של רינה עד כדי שיתוק לא מוסבר ברגליים, שהביא לאשפוזה בבית חולים. אחרי החלמה ובדרך לביקורת בבית חולים פגשה בחור מסקרן במדים ובהחלטה של רגע, שמאחוריו סיפור מפתיע ומשעשע התחברו שתי הנפשות למשך 45  שנה של זוגיות וחברות מופלאה.

תוצאת תמונה עבור בחוט ומחט רינה קבסה

רינה ובעלה חרשו את בירות העולם בחיפוש אחר הטרנדים, תצוגות אופנה, הבדים והספקים הנכונים. יותר ממחצית מהשנה בילו השניים מעבר לים וההתחלה הקשה, בשנתיים הראשונות, לוותה גם בלא מעט הפסדים, עם שכר אוניברסיטאי, שרינה מגדירה כשהיא מספרת על התקופה. התחלה מלאת אתגרים וניסיון להבין את השוק, התרבות ומנטליות של הסינים. עם הזמן לצד התמדה, סבלנות, נחישות  ועבודה קשה, הדברים עלו על מסלול הנכון. רינה ויוסי החלו בייצור של קולקציות רחבות שכוללות: שמלות, מכנסיים, מעילים, אקססוריז, טוטאל לוק מלא שהפך את העסק למפעל חיים משגשג שהתקיים במשך 36 שנה.

 

תקווה 9- עדי לויתן

פֶּסֶל אבן שנוסע מן העיירה הדרומית לעיר ליידן שבהולנד וחוזר על עקבותיו, נגר הטס בחלומותיו לאמריקה, בדואי הרואה במפעל הציוני את הזדמנות חייו ותקווה המשוטטת ברחובות ומצפה לאהובה החייל בעל העיניים הסגולות הן חלק מן הדמויות המאכלסות את המעשייה המדברית “תקווה 9״. 

תוצאת תמונה עבור התקווה 9 רומן

“הספר “תקווה9” יצא לאור לאחר תהליך ארוך. הסיפורים נכתבו כסיפורים עצמאיים ואחר כך ובהמשך לתהליך העריכה הם גם התחילו “לדבר אחד עם השני” כך שדמות ראשית בסיפור אחד יכולה להופיע כדמות משנית בסיפור אחר. על התהליך ניצחה העורכת הספרותית הכה מוכשרת שלי – מיכל חרותי. לאחר שקרם הספר עור וגידים הוא נשלח להוצאות ספרים שונות שבדרך כלל השיבו לי ש – “סיפורים קצרים זה לא סחורה וכשתכתוב רומן תפנה אלינו”

“בסופו של דבר ולאחר שסיפורים מן הספר זכו בפרסים מטעם מפעל הפיס ומטעם ידיעות אחרונות, החלטתי להוציא את הספר באופן עצמאי. גייסתי כסף במימון המונים והוצאתי את הספר לאור. כאשר ראיתי אותו בחנויות העצמאיות ובסניפי צומת ספרים נמלאתי שמחה וגאווה וכאשר זכה הספר לביקורות טובות בעיתונות וסיפור מתוכו הופיע בעיתון ‘הארץ’ שמחתי שהתעקשתי להוציא אותו לאור” .

 

דלת מול דלת מאת הדס ליבוביץ׳

 

 

שתי נשים ישראליות, באמצע מרוץ החיים, שחשבו שהן יודעות הכול אבל גילו שהחיים עדיין מסוגלים להפתיע.

אוסי היא בחורה מתוכננת ומתוקתקת. הכול אצלה דופק כמו שעון: לימודים, זוגיות, קריירה, דירה, ילד ראשון. כולם אומרים שהיא תותחית־על ומסוגלת לעשות הכול, אלא שאז נוחת עליה ההיריון השני, ויחד איתו נדמה שהכול קורס כמו שורה ארוכה של אבני דומינו. שום דבר לא מסתדר כמו בתכנון המקורי, בטח לא שלה.

לרלי, השכנה ממול, יש ארבעה ילדים, בעל בשירות קבע וכלבה. היא לא מתרגשת מבלגן. היא החליטה שכאוס הוא הסדר החדש. היא חושבת שניצחה את המערכת כשוויתרה על תכנונים ארוכי טווח ועלתה על טרנינג. רלי מסתדרת עם כל מה שבא. אפילו טלפונים בהולים מהמורה על בסיס קבוע כבר לא מרגשים אותה. אבל איך היא תגיב כשבוקר אחד מתייצב מתחת לחלונה בחור שרמנטי שמבטיח להגשים לה חלום שאפילו לא העזה לחלום? היא חשבה שאי־אפשר להפתיע אותה, אבל הופתעה לגלות שכן.

דלת מול דלת הוא רומן שכל אחת תמצא בו את עצמה הוא מתוק ומר, מצחיק ומכמיר לב, כזה שגורם לנו לחשוב על הפער שבין החיים שחשבנו שיהיו לנו לאלה שאנחנו חיים בפועל.

זהו ספרה הראשון למבוגרים של הדס ליבוביץ׳, נשואה ואמא לשלושה ילדים פלוס כלב, שמנסה גם היא, ללא הפסקה, לפצח את נוסחת החיים. מתגוררת בתל אביב, כתבה טור אישי על אמהוּת ועל ילדוּת ב”עכבר העיר” וכן פרסמה שלושה ספרי ילדים.

הוצאת ידיעות ספרים

היי, מישהו שומע אותי מאת אורית עריף

למעריציה הוותיקים של עריף, העוקבים בדריכות אחר פרסומיה, אין צורך להציג את נושאי עבודתה או את סגנונה הוויזואלי המובחן שהשתכלל והתעדן עם השנים. ההומור העצמי שלה מסייע לה להתמודד עם בעיות כבדות משקל, להציג אותן בדרך שובת לב ומעוררת הזדהות, ובין השורות – וריבועי הקומיקס – לבקר אורחות חברתיות.

ההומור נוכח בעיקר בבועות הדיבור, בבימוי הסצינות המצוירות ובפרטים קטנים ומענגים הנקלטים פתאום בעין. הוא מגיע לשיאו ברגעים של המראה מן המציאות אל מחוזות הפנטזיה והאבסורד, כמו למשל באיור הנפלא ‘משוך ברגל’, שבו שורת הפסיכולוגים־פסיכיאטרים ושאר מטפלים אוחזים זה בזה ומנסים – לשווא – לעקור את המטופלת (בתפקיד ‘הגזר’) ממיטתה.

אם הקומיקס החל את דרכו כסוגה המגוללת את עלילותיהם של גיבורי־על, אצל עריף, כמו אצל רבים מן הקומיקסאים בני זמננו, הגיבורים הם חלשי־על, ואת המלחמות הבין־גלקטיות מחליפות מלחמת השגרה ומצוקות החיים. – שהם סמיט

אורית עריף, מאיירת ואמנית קומיקס, נולדה בשנת 1971 בקיבוץ רוחמה וחיה כיום בקריית טבעון עם בן זוגה ינון וילדיהם נגה ואבשלום. עבודותיה התפרסמו בעיתונים ובכתבי עת והוצגו במוזיאונים ובגלריות שונות. זהו ספרה הראשון.

התרחבות מאת דנית גולד

 

 

. “תקתוק של פצצה נשמע מתחת לרחשים של שגרה, שקשוק של משהו שבור שמתגלגל בתוך הגולגולת שלי. אני רוצה להגיד שהיום זה היום אבל אין לי סיבה. לא קורה כלום. כל חייך רצית להיות נורמלית. הנה. זאת ההזדמנות שלך. למה את לא שמחה?”

אחרי חצי שנה של הסתגרות בבית, מחליטה המספרת לחזור לחיים ויוצאת אל העולם שבחוץ כדי לקנות מסמר שישמש אותה לתליית דיוקנו של עמנואל, האפוטרופוס שלה, שנמצא מת בביתם. אלא שעם היציאה מהבית המציאות משתנה. הסובב אותה הולך ומתרחב וסוחף אותה למסע פנימי אל מעמקי הזיכרון ואל השאלות הגדולות של המציאות וייצוגיה.

התרחבות, ספר הביכורים של דנית גולד, הוא מותחן נפשי עוצר נשימה, חריף ולירי, סיפור מסע המטשטש את הגבולות בין הריאליסטי לפנטסטי וחוקר

את ה”נורמאלי” וגבולותיו. זהו סיפורה של אישה הנלחמת על חייה בעולם ההולך ומתעוות לנגד עיניה ומאיים להכניעה; עולם המוצג כמציאות אלטרנטיבית לפוסט-טראומה אותה היא חווה בעקבות מות דודה, ושבעקבותיו הבחנותיה שבין הווה לעבר, ובין מציאות לעל-מציאות הולכות ומטשטשות. ככל שעולמה הפיסי של הגיבורה הולך ומתרחב, כך גם תודעתה הולכת ומתרחבת, והיא נזכרת בשנות ילדותה והתבגרותה. זיכרונות אלו מציפים אותה בשאלות וחושפים את הקורא לנסיבות מותו המסתורי של דודה.

דנית גולד, ילידת 1988, סטודנטית לתואר שני בספרות באוניברסיטת תל אביב, בוגרת החוג לבימוי והוראת תיאטרון בסמינר הקיבוצים. מנחה סדנאות וידאו לאוכלוסיות מוחלשות כגון נשים נפגעות אלימות ונוער בסיכון, ככלי מסייע להתמודדות עם חוויות רגשיות באופן בטוח ומעצים. בנוסף מעורבת בפרויקטים קהילתיים שמטרתם חיבור בין ספרות לקהילה: בימים אלו מקדמת אירוע כתיבה המוני בו ישתפו פעולה כותבים מנוסים ולא מנוסים, ויכתבו על האירוע בו הם לוקחים חלק, במטרה להאיר את הקשר בין המילה הכתובה למציאות ולהחזירה למרכז הבמה.

 

סדרת מלח מים- הוצאת פרדס

לגנוב את השמש - אורית מרלין רוזנצוויג

הרומן בהוצאת כתר מתרחש בקיץ 1991. לבה”ד 3 בשכם מגיעות 72 חיילות לקורס מדריכות חי”ר. ביניהן גם איה לוין, שהקורס היוקרתי הזה היה פסגת שאיפותיה. האינתיפאדה בוערת סביבן, אך דווקא שם, בין שיעורי נשק להדרכות אב”ך, איה מוצאת חברות נפש חדשות ומתאהבת במוּלי, החובש הכי מקסים בצה”ל. הוא גם זה שיציל אותה מאירוע טראומטי שישפיע על יחסיהם ועל שירותה הצבאי. אבל איה רוצה רק להדחיק ולשכוח. עשרים ושתיים שנה מאוחר יותר, אחרי שהקימה משפחה ובנתה קריירה כמעצבת אירועים לאלפיון העליון, תמונתו של מולי מופיעה לפע על שלט חוצות בכביש החוף.

 

לגנוב את השמש

בהתנגשות החזיתית שלה עם העבר, איה מתמודדת עם כל השאלות מאז שמבקשות עכשיו תשובה. האם יהיה לה אומץ לפתוח מחדש את הפצעים האם הסוד שהם חולקים יסייע לה להתפייס סוף סוף עם עברה והאם בכלל ניתן לתקן את מה שהתקלקל זהו ספר ביכורים מפתיע: בכנותו הנדירה, בישראליות המדויקת שלו, בסגנונו הנועז והכובש, בדמויות בעלות מלאוּת ותוקף, בעלילה סוחפת שלופתת את הלב והגרון.

סתיו חייו- רויטל פולג

 

הוצאה עצמית. דבר לא שב לקדמותו מרגע שיוסף אבי המשפחה יוצא את ביתו על מנת שלא לחזור. כך מתחיל “סתיו חייו” – רומן הביכורים של רויטל פולג. בעלילה רבת תהפוכות הנעה בין ישראל לדרום-אמריקה, נסחפים הקוראים לתהומות חייהם של בני משפחה אחת ולסודות ושקרים שנטוו לאורך שנים והותירו פצעים מדממים בלבם. זהו סיפור על כוחה של אהבה, על בעירה פנימית המניעה אותנו לא לוותר עליה בשום מחיר, על מענים חלופיים הנוצרים בהיעדרה ועל בחירות המעצבות את חיינו.

אילה, כלתו של יוסף, מסרבת להסכין עם תגובת המשפחה, הממאנת מלחפש אחרי יוסף, ובלא ידיעתם, ותחת אמתלה, היא יוצאת למסע אחריו אי שם בדרום אמריקה. ללא קצה חוט של ממש, ומצוידת בסיפורי המשפחה בלבד, אותם שמעה מניקו, בעלה, היא מבקרת במחוזות ילדותו, אולי שם תתברר התעלומה.

ככל שהיא צועדת בנפתולי חייו, היא שוקעת אל נבכי הזוגיות שלה. התמודדותה עם בחירותיה ועם סבך סודות עבר משפחתיים אליהם היא נחשפת, הופכים עליה את עולמה ומציבים בפניה מראה המחייבת אותה להישיר אליה מבט.

“הייתכן כי ניתן לאתחל את החיים שוב, מאפס? מחדש? כך באמצע השנים? הייתכן כי לא כל שהיה חייב להיות?” תוהה אילה באחד מרגעי השיא של מסע חיפושיה. התשובה בספר…

“סתיו חייו” הוא חלום שהתגשם. מאז ומתמיד הייתה הכתיבה לסוגיה חלק ממני. ובר בגיל שש, אחרי ביקור בשבוע הספר, הודעתי להורי ש”כשאגדל אהייה סופרת” זה לקח שנים רבות עד שהעזתי “לצאת מהמגירה”, אבל הנה זה קרה, ועכשיו דבר לא יעצור בעדי מלהמשיך בכך.

לצורך הוצאת הספר לאור יצאתי בקמפיין גיוס המונים, שאיפשר לי גם להרחיב את מעגל הנחשפים הפוטנציאלים ליצירתי ולשווקו טרם הפקתו. עמדתי במשימה בהצלחה למרות שאינה פשוטה ודורשת הרבה תעצומות נפש. ככלל – תהליך הוצאת הספר, גם אם מורכב וכלל לא פשוט היה מהנה ומעשיר. עבודת העריכה אותה בצעתי עוד בהיותי בשליחות בברזיל ממנה שבתי לפני פחות משנה, אל מול העורכת בארץ, הייתה מרתקת ומעשירה, ואשמח לצלול אליה שוב עם הספר הבא”

רויטל פולג, ילידת קרית גת, בוגרת לימודי אדריכלות בטכניון אשר פנתה לעולם הדיפלומטיה וקשרי החוץ הבינלאומיים. שירתה שנים בשירות החוץ הישראלי בארץ ובחו”ל עד שבהזמנתו של שמעון פרס הצטרפה לאתגר ייסוד מרכז פרס לשלום. לאחר מכן שימשה ראש לשכתו של יושב ראש הכנסת, אברום בורג,ובהמשך הייתה לנציגת הסוכנות היהודית בברזיל.

שיעור בפרספקטיבה - מיכל שטייניץ

 

הוצאת מטר.

תקציר הספר: היא צלמת וחובבת טיולים, הוא אדריכל ואספן ספרים, הם נפגשו בלימודים ומאז הם ביחד.

כשבוקר אחד הם גילו “שני קווים ורודים” על המקלון, הוא קפץ משמחה עד השמים, ואצלה – השמים נפלו.

הוא ראה למולו את התגשמות ההבטחה למשפחה גדולה ומאושרת, ואילו היא – רק חושך בעיניים, חלחלה ופיק ברכיים. הידיעה שזהו זה, היא הולכת להפוך לאמא, ומאותו רגע דבר שוב לא יהיה כפי שהיה. לפניה השתרע עתידה כ”לשעברית”…

“לשעבר נועזת ותוססת, חטובה ומטופחת. לשעבר חופשייה ונטולת דאגות. לשעבר צלמת עם קריירה מבטיחה לעתיד. הלשעבריות יוצאות לחופשת לידה ולא שבות ממנה לעולם, לא לקריירה ובעיקר לא אל עצמן”.

הזוגיות המאושרת הפכה במהרה למאבק נואש וכואב. ככל שבטנה הלכה וגדלה כך הצטמצם עולמה ונסגר עליה. משהו השתלט עליה מבפנים ושאב אותה במערבולת מהירה, בתחושה של נפילה מסחררת מטה, ללא יכולת להרים את הראש או לקרוא לעזרה.

תוצאת תמונה עבור שיעור בפרספקטיבה מיכל

החוויה המטלטלת לא פסחה גם על בן הזוג, שהתקשה להבין מה עובר על אשתו האהובה שהתהפכה עליו ככה פתאום, ומצא עצמו מוצף חששות ובודד במערכה.

העזרה הגיעה מכיוון לא צפוי. פגישה מקרית עם מכרה ותיקה עזרה לה למצוא את הפרספקטיבה והמיקוד בחייה, כשמו של הקורס אותו למדו יחד במחלקה לצילום. וכמו בחדר החושך, מתוך אפלה גדולה מתבהרת התמונה, השחור מלבין, הנגטיב הופך לפוזיטיב… ומסתמן האור שבקצה המנהרה.

שיעור בפרספקטיבה הוא רומן חושף וסוחף על זוגיות במשבר, על רגישות יתר, על נשים אמזונות וגברים נעלמים, על אבהות, על אימהוּת ומהות ובכלל… הספר כתוב בשפה ייחודית וקולחת, מתובלת בהומור ובכנות, ששואבת את הקוראים לתוך עולמם של הגיבורים מתוך אהדה והזדהות עמוקה.

שנית מיכאלי- 'דאלי'

 

תוצאת תמונה עבור שנית מיכאלי- 'דאלי'

הוצאה עצמית. “דאלי” ,הוא ספר הביכורים של שנית מיכאלי. ספר משעשע ונוגע ללב המעורר מחשבה על שפיות ושגעון, אושר ודיכאון דרך המציאות היומיומית של דאלי ושל כולנו.

“לפני כמה שנים התפרצה אצל אחותי מחלת נפש.באותו הזמן פרצה לחיי דאלי.
בזמן שהכנתי סדנאות לבני נוער,היא הסתננה לחיי ובמקום להכין סדנאות מצאתי את עצמי כותבת סיפור שהפך לספר.
הנפש שלנו היא דבר מורכב ועדין ,כך ידעתי. המחלה,לצערי, הוכיחה זאת בעוצמות כואבות במיוחד.
הספר נכתב מתוך מקום של אופטימיות,חמלה ואהבה לאדם באשר הוא אדם,לפגועי הנפש ולסובבים אותם.”

“את הספר הוצאתי דרך הוצאת בלה לונה במימון עצמי. תהליך ההוצאה: תהליך ההוצאה הינו רצוף בחתחתים, אך כשמוצאים את האנשים הנכונים והמדוייקים זה הופך להיות מסע של פעם בחיים (או יותר).

רימונים וענבים- סיגל עומר

 

הוצאה עצמית. דפנה סופרת בת 40 מעוניינת לכתוב ספר ולהוציא אותו לאור. יום אחד, בעקבות חלום מיוחד, היא מתחילה לכתוב סיפור על אלה, דמות אמורפית צבעונית ולא תמיד ברורה ובין לבין משתפת את הקורא בחוויותיה כסופרת וכאדם. הסיפור של השתיים שזורים זה בזה, מדי פעם הן יוצאות מהסיפור של עצמן ו”נפגשות”. 

תוצאת תמונה עבור ספר רימונים וענבים

 הן שונות והן דומות ומנהלות בינהן סוג של מערכת יחסים של קבלה , אהבה, התנגדות וחקירה. ההדהוד בין דפנה לדמות שלה מאפשר לדפנה להגשים את חלומה לכתוב וגם לעבור תהליכים פנימיים עם עצמה ועם הקרובים לה.

 

תמיר אסטרוגו- איים אבודים

 

“הספר “איים אבודים – קצרצרים של ילדות” הוא ספר הביכורים שלי שיצא לאור באפריל האחרון אחרי שנה וחצי של עבודה. הספר יצא בהוצאה עצמית

המדובר בסיפורים קצרצרים של עד כ 100 מילים. אוסף חוויות, מחשבות ומאורעות בילדות של פעם (שנות ה 70 וה -80).

“את הסיפור הראשון לספר (“דצמבר”) כתבתי לתחרות הסיפור הקצרצר במסגרת בית ספר פרטי לכתיבה, שם הוא זכה לציון לשבח.

לקחתי על עצמי אתגר לכתוב מאה כאלו קצרצרים שבהמשך רובם אוגדו ונערכו לספר בעזרתה של המשוררת והעורכת טלי וייס.,

תוצאת תמונה עבור תמיר אסטרוגו- איים אבודים

לאחר חיפוש די ארוך והתלבטות בחרתי בהוצאת אינדיבוק להביא את הספר לעולם”

מריה כהן- נדקרת על ידי הלילה

 

“נדקרת על ידי הלילה” מגולל את סיפורה של אנה היוצאת לצייד ארוך ומאתגר מול ה”ארגון”.
היא לא תשקוט עד שתתפוס אותם, כי רק אחרי שיפלו היא תוכל לזרוח.
הספר מיועד לנוער ולמבוגרים כאחד, לחובבי הפנטזיה והמתח.

תוצאת תמונה עבור מריה נדקרת על ידי הלילה

מריה מספרת למגזין ‘עושה רוח’

“מהתהליך הזה למדתי רבות אך לא בטוחה שאפנה לדרך הזו בשני מכמה סיבות, סיבה אחת בולטת היא מכיוון שלטעמי לא הייתי מעורבת מספיק בעשייה, למרות שאולי עצם זה לא לקחתי חלק מהתהליך עצמו היה קל יותר ומכיל פחות כאבי ראש  לא אדע עד שלא אנסה דרך אחרת.

לראות לראשונה את הספר המודפס ריגש אותי מאוד, חשתי סיפוק אדיר שהחלום שלי סוף סוך מתגשם. זה משהו שלא ניתן לתאר! החיוך לא ירד לי מהפנים לפחות חודש אחרי.
הכל התחיל מההחלטה הראשונה להוציא את הספר אבל שום דבר לא הגיע לקיצו, מכאן זה רק ממשיך.

בלדה לארוחת שישי מאת לילך שריד וייטמן

 

 

 

הקיבוץ המאוחד. בארוחת שישי שגרתית בבית משפחת ינאי, מבשרים הוריה של תוּת בת השלושים בשורה המטלטלת את חייה.

תות, רווקה המתפרנסת מעריכת סרטי חתונות, היא בתם של עמירם, עיתונאי ידוע ושנוי במחלוקת, ושל תרצה הספרנית. אחותה הבכורה איילה, קרייריסטית, נשואה ואם לילד, היא מראה הפוכה לתות ה’מבולגנת’ והאימפולסיבית. אחיה הצעיר דני לומד אדריכלות באמסטרדם וחי עם בן־זוגו.

תות מתמודדת עם השינויים במשפחתה ועם הסודות הקשים המתגלים בה. בה־בעת היא מחדשת את הקשר עם תום ברגר, אהובה המיתולוגי מהתיכון. התנגשות אופניים מגלגלת את העלילה לכיוון בלתי־צפוי.

הרומן בלדה לארוחת שישי עוסק בהכרח להתבגר, בקושי לראות את ההורים בפגמיהם ובחולשותיהם, ובניסיון המורכב של צעירים בני דור ה־ Y לסלול לעצמם דרך בעולם מעורער וחסר־ודאות.

לילך שריד וייטמן כתבה סיפור סוחף, עם סצנות מלאות חיוּת, הומור ושנינות. הדמויות שעיצבה אנושיות, אמינות, ישראליות מאוד, ומוכרות לרבים מאיתנו מארוחות שישי.

שריד וייטמן, ילידת 1983 , גדלה במושב קדרון. היא אנימטורית ומאיירת, בוגרת האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. נשואה ואם לתינוקת, חיה בפתח־תקווה . בלדה לארוחת שישי הוא ספרה הראשון.

דודה מטושקה- סדרת רשת

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן