מה אנשים רוצים מהסרט קאטס?
בהתחלה חשבתי שמתלוננים על כך שהסרט פשוט קריפי מידי. בהמשך הבנתי שאנשים גם משתעממים ממנו.
לגבי הקריפיות, תרשו לי להאיר משהו. הסרט נראה כמו דמויות של ‘אנימופרס’ שנתקעו באמצע ההשתנות:
לדעתי, ‘קאטס’ לא היה אמור להגיע לקולנוע, ואם הוא כבר הגיע לקולנוע אני מוכן לטפוח על השכם של המפיקים שעשו עליו עבודת דרמטורגית סבירה, והכניסו קמצוץ של עלילה (או לפחות כמה הסברים שיעזרו לצלוח את הדבר הזה בשלום).
ה-‘עלילה’ של קאטס היא בסך הכל פרק אודישנים מפרך. חבורת חתולים שבוחרים כל שנה חתול איד שיזכה לחיים חדשים ויטוס בכדור פורח. כל חתול שר על עצמו שיר כאילו היה מדובר בפסטיגל במגרש הגרוטאות.
החתולה הזוכה כמובן היא גריזבלדה הכעורה, שכל מה שיש לה לומר באודישן זה שהיא:
א. מסכנה
ב. הייתה יפה פעם
ג. לירח יש אלצהיימר. (תקראו את המילים ותבינו)
הסרט, כאמור, ניסה ונכשל להכניס נרטיב. סיפורי מסגרת מינימלי שיחבר בין כל השירים.
בימים כתיקונים- 'קאטס' על הבמה
למרות השינויים הרבים שנערכו, עדיין מדובר במעין מופע בלט ביזארי באפטר-אפקטס. המפיקים של הסרט כנראה חשבו שמדובר בהמשך של ‘פנטזיה’ של דיסני בשילוב אווטאר- קולנוע מוזיקלי פסיכודלי. אבל שום דבר פסיכודלי לא יכול לצאת מסצינות חשוכות במגרשי גרוטאות לאור ניאון.
אני לא בטוח ש מחזמר זה היה יכול לעבוד בצורה אחרת בקולנוע, כמט סרט תלת מימד או אנימציה או אפילו חתולים מאולפים (כמו בסרט כלבים נגד חתולים).
במובן מסויים כבר פיספסנו את הרכבת לגבי קאטס. המחזמר היה פנומן בשנות ה-80 מכיוון שעשה את ההיפך המוחלט מכל מה שעשו בברודוויי לפניו. זאת לא הייתה הצלחה בזכות אלא בחסד, והחסד הזה צריך קהל באולם תיאטרון שחקנים חיים כדי להתרחש (בדיוק מאותה סיבה שאי אפשר לראות קונצרט רוק בקולנוע).
למרות הכל אני לא חושב שזה סרט רע. אני מכיר את המחזמר, ואני אוהב אינטרפרטציות. הדמויות של החתולים האנושיים לא מפחידות אותי יותר מאשר המשתתפים ב-‘כוכב הקופים’.
אני יכול להבין את חוסר הסבלנות של הדור החדש למול עלילה כל כך סטטית, ומול דמויות חתולים שלא מגיעות לקרסוליים של היצורים המקוריים המככבים באינטרנט.